Wat mij onmiddellijk aansprak bij Germaine de Capuccini was het totaalconcept. Ik was op zoek naar professionele en resultaatgerichte producten. Na mijn zoektocht was ik ervan overtuigd dat Germaine de Capuccini het best in het concept van Zensation zou passen. Tijdens de kennismaking met Saisons en de producten van Germaine de Capuccini zag ik dat alle behandelingen op een heel professionele manier werden aangepakt. De bijzondere ingrediënten, geuren en rituelen maakte het compleet en ik moest niet langer nadenken over met wie Zensation in zee zou gaan. Ik vond daar ‘Dat beetje meer’ dat ik tijdens mijn zoektocht niet eerder was tegengekomen. Al 6 jaar worden al onze behandelingen uitgevoerd met Germaine de Capuccini. Zo heb ik zelf kunnen ervaren dat de wereld van Germaine de Capuccini nooit stilstaat. Na al die tijd kan ik ook bevestigen dat het kwaliteitsproducten zijn. Micheline en haar team zijn zeer bekwaam, dynamisch, en klantvriendelijk. Zij bieden telkens talrijke voordelen en promoties, en komen het hele jaar door met creatieve ideeën. Kortom: ze zijn er wanneer je hen nodig hebt en ze dragen bij tot het succes van mijn zaak.

Anja Dewijngaert | Zensation, Heist-op-den-Berg www.sauna-zensation.be
Een jaar geleden versterkten we ons team met een extra kracht: de kracht van Germaine de Cappucini! Bij het op zoek gaan naar een nieuw merk kwam ik terecht op de website van Saisons met de openingszin: ‘The future belongs to those who believe in the beauty of their dream!’. Nadat we kennismaakten met de producten, introduceerden we die met veel enthousiasme aan onze klanten. De opleiding en de professionele ondersteuning van de firma heeft ervoor gezorgd dat wij onze klanten in no time konden verwennen. En genieten doen ze nog altijd. De lovende reacties van onze klanten hebben alleen maar bevestigd dat we de juiste keuze maakten. Onze liefde voor het vak en de kracht van Germaine de Cappucini zorgt ervoor dat we samen met Saisons genieten van: ‘the beauty of our dream’.

Yannick | Jonic, Brugge www.jonic.be
A STORY THAT DID NOT BEGIN BY COINCIDENCE: Our encounter was not a coincidence. It was by fate that a company with a long and prestigious history like Germaine de Capuccini would find a professional in Belgium with so many similar characteristics of personality as the founder of our company, Mrs. Carmen Vidal. Carmen Vidal loved to work. Micheline works since she was a teenager with her mother. Carmen Vidal loved aesthetics, working almost all her life in this field. Mrs. Micheline pursues it constantly since she opened her aesthetics centre. Carmen Vidal loved her clients, they were part of her own company. Micheline deeply believes in this concept. Carmen Vidal loved her employees. So does Micheline, who has put together and cares for her team as they were her family. Carmen Vidal loved to give quality to her products. Micheline has chosen a brand that guarantees this essential value for clients who invest their money. Carmen Vidal loved beauty in all its forms of expression, external and internal. Micheline does exactly the same, both professionally in her work and with the family and the world around her: her family, her team, the clients and also with us as suppliers. For all this it is not a coincidence that with our brand, with 53 years of history and present in 83 markets in the five continents, a fantastic collaboration was born that despite the initial difficulties when you begin to introduce a new product, a brand in a new market, where other firms have failed. Like Carmen Vidal, Micheline kept firm fighting against difficulties, but without surrendering, and thanks to her credibility as a professional and to a range of products of excellent quality, she achieved her first results, the first of a long history already of 7 years of success: almost a thousand professional aestheticians that identify with the brand in Belgium, Holland and Luxembourg, and thousands of end clients in love with the products. I have been working for 16 years in Germaine de Capuccini. The first years as distributor in Italy, so I know well the difficulties of this business, convincing the aestheticians, skin artisans, to change the ingredients of their usual recipes; very difficult, a constant and daily work that can only be done if you have a lot of passion in what you do. All of this I saw immediately when I met Mrs. Micheline for the first time: I saw it in her professional attitude towards me and with the clients. I saw her constant positiveness and enthusiasm for representing and identifying so much with the brand that she would make suggestions with a constant smile for her clients. A smile, an enthusiasm that not many people have and that influence everybody around her, the employees, the clients and the suppliers, Iin this case. From the first moment Iunderstood that Mrs. Micheline had an enormous potential, and that a brand like ours only had to nourish and support as much as possible her entrepreneurial project. And that is how it has been from the start our collaboration, it has never been a relationship between supplier and client, it has always been, on both parts, a commercial and personal relationship with much synergy: a part of the Germaine de Capuccini family, not residing in sunny Spain, but in rainy Belgium , but strong like the company that our founder created. My sensations soon became realities. The company Saisons for me and for Germaine de Capuccini achieved results in quantity and quality that, progressively, every year have made the GDC brand number one in the Flemish part of the country. One of the most important distributors in the European continent for GDC, but most of all that the Saison company and their team is identified in Belgium as the Germaine de Capuccini brand. For this reason we have always supported our partner in all that could commercially be possible and beyond. All of us in Germaine de Capuccini, in all our departments,from the Commercial Department to the Research & Development Department and the Management are truly proud of having for a business partner such a determined and courageous woman who believes in the objectives and dreams she had, and which are the strength of a true entrepreneur . Because it has not been a story born by coincidence. Mrs. Micheline saw the swans in the river one morning, one of these days in which her own professional future is decided . This vision, this day confirmed that her decision to work for Germaine de Capuccini was a right decision. It was fate, and Iam sure that the founder of our company, Mrs. Carmen Vidal, our guide for many years, would have been very proud of sharing her love for GDC’s swan with Mrs. Micheline. Mauro Bonotto International Area Manager Germaine De Capuccini S.A. www.germaine-de-capuccini.com
Vooraleer ik van start ging met mijn wellness-en saunacenter werkte ik als commercieel afgevaardigde voor Germaine de Capuccini. Ik kende de producten dus al door en door. Het was dan ook een logische stap om het merk in mijn zaak te gebruiken. Al de schoonheidsspecialistes die hier aan de slag zijn, werken graag met het gamma. En ook de klanten houden ervan. De producten van Germaine de Capuccini zijn niet alleen van topkwaliteit, ze ruiken ook heel lekker en voelen heerlijk aan. De verfijning van het merk blijkt overigens niet alleen uit de producten maar ook uit de vernieuwende massagetechnieken en uit allerlei details, zoals het ontvangstprotocol, de aangepaste muziek en de zachte handdoeken. Germaine de Capuccini biedt een uniek totaalconcept voor de zintuigen, en de klanten weten dat te appreciëren. Stephanie Van Eyndhoven, Aquarein in Grobbendonk www.aquarein.be
Ik heb mijn instituut al 24 jaar en ik blijf graag up-to-date. De klanten willen trouwens ook dat je hen geregeld nieuwigheden aanbiedt. Geen wonder dat ik een zwak heb voor de producten van Germaine de Capuccini, een zeer innovatief gamma. Ik ben een fan van het eerste uur en ben nog lang niet op het merk uitgekeken! De producten zijn ook heel veilig en veroorzaken geen huidirritaties. Eén van de succesbehandelingen in mijn instituut is Timexpert Rides. Omdat de klanten het resultaat meteen zien en voelen, vragen ze steeds opnieuw naar deze behandeling. Ook de parel- en de goudpakking en de candlelight massage vallen bijzonder in de smaak. Germaine de Capuccini heeft gewoonweg nét dat tikkeltje meer. Ingrid Heleven, Parfumerie Heleven in Diepenbeek www.ingridheleven.be
Mijn ervaring met het bezoek aan Germaine de Cappucini in Alcoi, Spanje was geweldig. In mijn bijna 20-jarige loopbaan als schoonheidsspecialiste heb ik nog nooit zo,n prachtig en groot bedrijf meegemaakt, terwijl ik toch al eerder in het buitenland geweest ben om te trainen. Allereerst mijn complimenten over de gastvrijheid in Spanje. de zorg voor prachtig hotel, heerlijke lunches en diner, het vervoer van en naar het bedrijf. Alles was perfect geregeld. Zelfs een paraplu boven je hoofd bij het instappen in de bus, vastgehouden door Mauro. Helemaal top. De verwelkoming op het vliegveld door Mauro en Micheline, en het welkomstgeschenkje op het bed. Super. Het bedrijf zelfs is enorm. Alles tot in perfectie geregeld. De ruimtes, groot en imposant. De laboratoria steriel en hermetisch afgesloten van open hallen en kamers. De voorraad, de verpakkingsafdeling. Alles heel groot en tot in perfectie geregeld. Wij kregen de vrijheid om alles te bekijken, te fotograferen. Geen geheimen! Dat is iets wat bovenal opviel. De demo,s en trainingen waren indrukwekkend. De behandeling met de apparatuur die ik gehad heb was heerlijk en het resultaat verbluffend. Inmiddels heb ik besloten om, na het bezoek aan Germaine de Capuccini, te starten met welnessbehandelingen in de salon. Nogmaals Hartelijk dank en complimenten aan allen die deze reis hebben geregeld en tot zo,n succes hebben gemaakt. Beauty Studio Mariëtte in Dinteloord (Nederland) www.facebook.com/BeautyStudioMariette
Micheline heeft de gave om haar creativiteit en visie voor het bedrijf te combineren met de ontwikkeling van de talenten van haar medewerkers. Ze schaart haar team schijnbaar moeiteloos achter de gemeenschappelijke visie. Micheline leidt Saisons met passie en dat is merkbaar in alles wat ze doet. Zowel intern als extern vertrouwt ze, telkens weer opnieuw, op de kracht van samen-werken. Micheline is de verpersoonlijking van authentiek leiderschap, het leiderschap dat vandaag de dag nodig is, meer dan ooit. Anneliese Monden Leadership Coach Qlickcoaching www.qlick-coaching.com
Een welkomsgevoel krijg ik als ik op de firma kom, een professionele omgeving, die toch prettig aanvoelt. Ik vind het belangrijk om ondersteund te worden,bij Saisons is zeker het motto ‘ Let’s grow together’ Bijscholingen, essentieel om ook in de toekomst onze klanten optimaal te kunnen blijven verzorgen, gegeven door een opleidingsmanager die de kennis en de nodige knowhow bezit om mij te inspireren. Een persoonlijke aanpak, Micheline de drijvende kracht achter Saisons, maar ook elke marketing- of officemanager denkt mee, luistert om commercieel beter te renderen. ‘Out of the box’ denken, een nieuwe aanpak die mij zeker heeft geholpen om mijn zaak en mezelf te ondersteunen. Verder vind ik het belangrijk om een totaalconcept te kunnen aanbieden, je moet je kunnen onderscheiden van andere zaken. Constant vernieuwen maar ook een toekomstvisie hebben met aandacht voor een ecologische aanpak. Tamara van Beethoven Perle d’eau Westerlo www.perle-d-eau.be